Tuesday, September 22, 2009

هولوکاست، هدیه ای برای صهیونیست ها، فلسطینی ها یا ایرانیان؟


احمدی نژاد در راستای میل شدیدش به قدرت طلبی و ماجراجویی از روزی که به کاخ ریاست جمهوری پا گذاشت با طرح موضوع هولوکاست* ایران را در کانون تهاجم کشورهای جهان قرار داد و هر گاه که در برابر مشکلات داخلی مستاصل و سردرگم بود، با دامن زدن به آتش هولوکاست سعی می کرد در میان تندروها برای خود منزلتی کسب کند و با تغییر جهت موضوعات داخلی به مساله اسرائیل برای خود زمان بدست آورد. سیاستهای باصطلاح ضد اسرائیلی و در واقع هم جهت با منافع صهیونیستها در این سالها نه تنها برای فلسطین دستاوردی نداشت، بلکه ایران را نیز بیش از گذشته منزوی نمود و راه را برای فشارهای بیشتر بین المللی بر کشور فراهم کرد. و گویا شیخ ما درست می گفت ،آنگاه که او را " خادم اسراییل" خواند.
احمدی نژاد طی چهار سال ریاست جمهوری با تندرویهای بی منطق خود تمامی تلاشهای دیپلماتیک سالهای پیش را نقش بر آب کرد و سیاستهایش چنان در باغ سبزی را به اسراییلی ها نشان داد که سران صهیونیست هیچ گزینه ای را بهتر از وی برای انتخابات دهم نمی دیدند. او را هدیه ای الهی برای خود می پنداشتند بطوری که یکی از سران صهیونیستی چندی پیش اظهار داشته بود:"ما هرگز در موساد قادر نبوديم عملياتی بهتر از آنچه احمدی نژاد برای ما انجام می‌دهد، انجام دهيم."
با نگاهی به موضع گیریهای اسراییل پس از اتنخابات دهم و سیاستهای تهاجمی دولت برای سرکوب معترضان ، جای شکی باقی نمی ماند که دو قطبی کردن جامعه، ارایه چهره ای خشن و غیر قابل گفت و گو از اسلام، اصرار بر استمرار فعالیتهای هسته ای، شعار زدگی، کم قدر دانستن علما و روحانیون برجسته، جنجال و هیاهوهای تیلیغاتی، شاخ و شانه کشیدن برای کشورهای غربی و ... همه و همه در راستای خدمت به طرحهای همیشگی اسراییل در منطقه است که نمی خواهد در کشورهای خاورمیانه حکومتهای مردمی حاکم باشد؛چرا که منافع رژیم صهیونیستی در گرو حکومتهای مستبد و خودکامه با کمترین پشتوانه مردمی است که از این طریق بتواند با استقاده از ضعف داخلی ، امتیازات بیشتری از آنان بگیرد. در این میان از نقش چین و روسیه بعنوان متحدان سنتی اسراییل نیز نباید غافل ماند که با سیاست یکی به نعل یکی به میخ، در یک حرکت نوسانی در حالی که سعی می کنند پیوندهای خود را با ایران حفظ کنند و بیشترین امتیازات را از این کشور بگیرند،ضمن اینکه در تمامی موضع گیری های جهانی علیه ایران هم صدا با دیگر کشورها جزء امضا کنندگان بوده اند.
روز قدس و هولوکاست
احمدی نژاد در آخرین اظهار نظر در مورد اسرائیل که همزمان با روز قدس در تهران صورت گرفت، بار دیگر هولوکاست را افسانه و دروغ خواند و گفت : "به بهانه هولوکاست با تجاوز، ملتی را آواره و عده‌ای را از آمریکا و اروپا و سایر کشورها به آن سرزمین منتقل کرده و حکومت جعلی برپا کردند و در واقع به بهانه جبران صدمات نژاد پرستی در اروپا، خشن ترین نژاد پرستان را در نقطه‌ای دیگر یعنی فلسطین حاکم کردند."
احمدی نژاد در حالی بار دیگر دست بدامن صهیونیستها شد که صدها هزار نفر از مردم در بیرون از دانشگاه تهران با شعار" دولت کودتا، استعفا استعفا" خواستار رسیدگی مسئولان به خواسته های برحقشان که همانا امانتداری از رایشان بود، می شدند. وی بعنوان رئیس دولت نهم که بزرگترین تقلب تاریخ انتخاباتی در آن اتفاق افتاد ، عاجز از پاسخگویی به مردمی است که ریاست دولت آنها را برعهده داشته است، و اینک در تاریخ به عقب رفته و می خواهد بار دیگر برگی از تاریخ را به نفع " هیتلر و نازیسم" تحریر کند.
اما این بار سخنانش حتی خشم هم پیمان خود روسیه را هم در آورد. وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای به صف محکوم کنندگان سخنان اخیر محمود احمدی نژاد درباره هولوکاست، پیوست و آن را "غیرقابل قبول" و "خلاف حقیقت " خوانده است. در این بیانیه تاکید شده است، هر اقدامی برای تحریف تاریخ، اهانتی است به قربانیان فاشیسم و کسانی که 70 سال پیش با فاشیسم مبارزه کردند. روسیه تاکید کرده است که سخنان محمود احمدی نژاد در مورد هولوکاست به پیشرفت گفتگوها در مورد موضوع های مربوط به ایران کمکی نمی کند.
پیش از آن نیز آلمان، آمریکا، بریتانیا و فرانسه انکار مجدد هولوکاست توسط محمود احمدی نژاد، رییس جمهور را شدیدا محکوم کرده بودند. آلمان این اظهارات را برای ایران "شرم آور" خوانده و آمریکا نیز گفته است این امر به انزوای بیشتر ایران منجر می شود
رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید به اظهارات باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در قاهره اشاره کرد که گفته بود "انکار هولوکاست بی پایه، جاهلانه و نفرت انگیز" است. گیبز گفت: "ترویج چنین دروغهای خصمانه ای تنها انزوای بیشتر ایران از جهان را به همراه خواهد داشت."
فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه آلمان نیز گفت چنین یهودستیزی هایی باید با محکومیت همگانی روبرو شود. او قول داد برخورد قاطعانه ای با این اظهارات شود. وزارت خارجه فرانسه نیز صحبت های محمود احمدی نژاد را "غیرقابل پذیرش و تکان دهنده" خواند.
دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه بریتانیا چند ساعت پس از سخنرانی آقای احمدی نژاد گفت این سخنان "نفرت انگیز و حاکی از بی اطلاعی" است. میلیبند افزود: "بسیار مهم است که جامعه جهانی در مقابل این سوء رفتار ایستادگی کند. این نوع پرخاش در شأن رهبران ایران نیست". او از تاریخ و فرهنگ بزرگ مردم ایران تجلیل کرد و گفت که باور نمی کند اکثریت این مردم به جای پرداختن به آینده خود بخواهند "این بخش از تاریخ را دوباره بنویسند".
کنفرانس هولوکاست در تهران
وقتی احمدی نژاد با محکومیت جهانی در رابطه با سخنان خود در مورد هولوکاست رو به رو شد، در آذر 85 با بر پایی کنفرانس بین المللی هولوکاست در تهران سعی کرد برای خود مقبولیتی بدست آورد. وی ادعا کرد که هدف از برگزاری این کنفرانس، ایجاد فضایی آزاد برای پژوهش و کشف حقیقت پیرامون هولوکاست است.
ولی این کنفرانس نیز چون سایر سیاستهای غیرعلمی و عجولانه احمدی نژاد منجر به انزوای بیشتر ایران در جهان شد . تا جایی که منا سبات ایران با اتحادیه اروپا را بیش از پیش تيره تر کرد و اروپا در هشداری ديگر آينده روابط با تهران را به گام بعدی ايران منوط دانست.:« اتحاديه اروپا هرگونه نفی واقعيت تاريخی هولوکاست را، چه به تمامی و چه به صورت بخشی از آن را محکوم می کند و قاطعانه همه زمينه چينی ها، فرضيه ها و هدف های کنفرانس هولوکاست را رد می کند.»
در پی برگزاری این کنفرانس، در ژانویه ۲۰۰۷ ، در جلسهٔ مجمع جهانی سازمان ملل متحد، این سازمان در بیانیه‌ای انکار هولوکاست را محکوم کرد. ایران تنها کشوری بود که از بیانیه سازمان ملل حمایت نکرد. این اقدام حتی نتوانست حمایت یهودیان داخل ایران را هم همراه کند. بطوری که یکی از رهبران یهودی از برگزاری کنفرانس ابراز ناخرسندی کرده و آن را وسیله‌ای برای تبلیغ منفی از ایران در جهان عنوان کرد. نماینده یهودیان در مجلس برگزاری چنین کنفرانس هایی را توهینی به یهودیان دانست و اظهار داشت که این نوع گردهمایی ها ممکن است باعث موج دیگری از مهاجرت یهودیان از ایران شود. هارون یشایایی رئيس انجمن كليميان ايران نیز از نفی نسل كشی يهوديان در نامه‌ای به رئیس جمهور ایران بشدت انتقاد کرد.
کنفرانس دوربان
اظهارات محمود احمدی‌نژاد در دومین نشست ضد نژاد پرستی سازمان ملل در باره اسرائیل منجر به خروج نمایندگان برخی از کشورهای غربی از محل سخنرانی شد. احمدی نژاد در سخنان خود به اسرائیل حمله کرد و آن را یک دولت نژادپرست خواند که فلسطین را اشغال کرده است. فرانسه که همواره بطور سنتی از کشورهای حامی فلسطینیان است، سخنان احمدی نژاد در این نشست را محکوم کرده و آن را "سخنرانی آکنده از نفرت" خواند.
کارشناسان معتقدند اقدام افراطی احمدی نژاد در این کنفرانس بالاترین خدمت را به صهیونیستها کرد و مانع اجماع کشورهای شرکت کننده برای صدور بیانیه ای در محکومیت اسراییل شد.
احمدی نژاد در خدمت منافع اسراییل
به اعتقاد بسیاری تحلیلگران ، سیاستهای جنجالی احمدی نژاد در مورد اسرائیل بهترین بهانه را بدست دولتمردان اسراییلی داد تا به بارا ک اوباما که باسیاست رفع تنش در صدد برپایی صلح و آرامش در جهان است، ثابت کند همزیستی با ایران ممکن نیست. بقول ادبیات کیهانی" احمدی نژاد چه بخواهد چه نخواهد، چه بداند چه نداند، در راه سیاستهای اسراییل گام بر می دارد و ادامه این مسیر نتیجه ای جز انزوای بیشتر ایران در جهان و تحمیل هزینه های بیشتر برای ملت نمی باشد.
صاحبنظران معتقدند بزرگترین خدمت ممکن را کسانی به اسرائیل کردند که احمدی نژاد را با طرح مسا له نفی هولوکاست به بازی ماجراجویانه خطر ناکی کشاندند که نه به سود مردم مظلوم فلسطین شد و نه در راستای منافع ملی ما بود. هولوکاست برای سالهاست که موضوع مورد مناقشه نازی ها و صهیونیستها ست و معلوم نیست در این میان دولتمردان ایران چه رابطه ای بین این موضوع و منافع ملی ایرانیان می بینند. بی شک ملت ایران علاقه ای ندارد که بخواهد تاریخ نازیسم و جنایات هیتلر را بازنویسی کرده و در این میان نازی ها را از ننگ کشتار یهودیان مبرا دارد، ولی گویا احمدی نژاد که از جهاتی، شباهتهایی بین خود و هیتلر می بیند، بی علاقه به این موضوع نیست.
*هولوکاست، کشتار منظم شش میلیون یهود به وسیله رژیم نازی آلمان در جنگ جهانی دوم، یکی از مستندترین جنایات در تاریخ است. بازماندگان اردوگاه های مرگ، گاردهای زندان، و نیز اسناد نازی و شهادت مقامات نازی، شواهدی از گستره آن ارائه می دهند. نازی ها میلیون ها غیر یهود را نیز کشتند. این موضوع مورد بحث مورخان جهان است.

No comments:

Post a Comment